Monday 9 April 2018

Wistje datjes


Wist je dat..
.. er geen seizoenen zijn in Colombia maar wel maanden met enorm veel hitte of enorm veel regen
.. ik verschillende unirmen heb op school
.. wist je dat ik spaanse lessen kan volgen practisch zonder problemen
.. als het regent de straten zwembaden worden en het een heel avontuur is om over te steken
.. ik zing in een colombiaans koor
.. de paasvakantie hier semana Santa heet
.. het in deze week vakantie is het de gewoonte elke dag naar de mis te gaan
.. het laatste avondmaal van Jesus hier speciaal wordt gevierd met zeven gerechten
.. er nergens wc papier is op publieke toiletten en op school
.. je dus altijd wc-papier moet bij je hebben
.. ik een nieuw instrument ben aan het leren de Tiple
.. ik alle muziekstijlen kan onderscheiden en dansen
.. het eten hier overheerlijk en goedkoop is
.. ik een spaans boek ben aan het lezen
.. ik om 4.20uur opsta s'morgens
.. je goede eindpunten moet hebben om in goede universiteiten binnen te geraken
.. mensen aan de stoplichten je ramen van je auto kuisen
.. je overal, op elke hoek van een straat eten kan kopen
.. rijst echt lekker is
.. kleren niet drogen bij slecht weer
.. ik enorm veel heb bijgeleerd over culturen en zelfstandigheid
.. een uitwisselingsjaar niet altijd een pretje is
.. maar soms toch weer welll
.. er van heel Colombia enkel in Medellin een metrolijn is
.. er privé en publieke scholen zijn
.. taxies in het algemeen goedkoop zijn
.. ik mijn huisje in België wel mis
.. het aantal motos op straat een invasie is
.. ik trots ben op alle mensen die op uitwisseling zijn
.. de bevolking hier geen engels kan maar ze willen het wel kunnen
.. Colombia zo groot is dat je nooit alles gezien kan hebben
.. als je naar Colombia wilt reizen je me mee moet vragen
.. kinderen van 15 jaar mogelijk hier afstuderen in het middelbaar
.. rolschaatsen een zeer bekende sport is
.. mijn gsm al vanaf het begin vol zit en ik altijd problemen heb met fotos trekken
.. ik al het Noorden, het Zuiden en het midden van Colombia heb bezocht
.. ik al 3 maanden bij mijn zussen slaap op twee matrassen want alleen slapen vind ik maar niks
.. ik abbonement in de gym had en goed bezig was
.. ik nu opnieuw moet beginnen met de gym na een maand pauze haha
.. ik ben bijgekomen ( Another Fat Student)
.. ik Juliette van België ben gaan bezoeken in Bogota
.. ik mijn record heb gehaald van taxies nemen
.. en nog een record heb
.. namelijk 13 vluchten in 8 maanden (oei)
.. mijn klasgenoten met mijn verjaardag een taart en pizza en ballonnen hebben gekocht
.. het gewoon is dat jongens je altijd begelijden als je ergens naar toe moet alleen
.. ik denk in het Spaans
.. en ik geen enkel andere taal meer kan als ze vragen te praten in Frans, Duits... lukt dat niet
.. ik het lelijkste prom t-shirt heb voor school net of we allemaal bij de Mac Donalds werken
.. bakkers heerlijk ruiken
.. maar brood geen brood is
.. lollies dagelijks worden gegeten
.. er geen kruidvatsnoep bestaat
.. cucurachas dood kloppen met slippers een gave is
.. manicure en pedicure enkel 3 euro kost
.. ik met 31 in de klas zit
.. ik veel aan mijn broer heb en blij ben om te weten dat hij aan de andere kant van de wereld daar         ergens is
.. ik zin heb op te gaan studeren
.. mijn gastpapa de beste visgerechten uit Tumaco kan klaarmaken
.. het nu politieke stemming zijn in Colombia
.. ik de enige ben met een waterfles in de klas
.. het moeilijk gaat zijn om afscheid te nemen
.. het voor colombianen zeer moeilijk is hun land te verlaten om bv een jaartje in het buitenland te         studeren
.. ik een enorme bucketlist heb aangemaakt
.. mijn gastzus Majo eerder vertrekt uit Colombia dan ik ( neee cry )
.. als je wensen hebt voor souveniers je het me moet laten weten
.. hamburgers en hotdogs nog geen 1€ kosten
.. het aftellen is in plaats van optellen qua tijd voor mijn terugkomst
.. ik van jullie hou

Ciao!

1 comment:

  1. Allee nog een dikke maand, het zal gauw zijn...en dan zal je Columbia weer missen he! Dikke kus.

    ReplyDelete